فلوت کارتن چیست ؟

فهرست مطلب

کارتن فلوت در واقع تعیین کننده ی شکل موج ورق کارتن می باشد. گام فلوت ها در سایز های مشخص شناخته می شوند. طبق استاندارد رنج گام های فلوت ورق سازی ازA, B, C , E , F تقسیم بندی می شوند. A فلوت بلندترین گام است که در واقع ۳۶ عدد کنگره در یک فوت ایجاد می شود. یا به عبارت دیگر مقدار ارتفاع گام فلوت ۱/۴ اینچ می باشد. معمولا A فلوت در صنعت برای پوشش ظروف شکستنی حساس استفاده می شود. B فلوت در واقع از لحاظ ضخامت دومین گام ورق کارتن است تعداد فلوت های B در یک فوت ۴۷ عدد است. معمولا فلوت B فلوت ترکیبی است که با فلوت C ترکیب شده و جهت تولید کارتن های ۵ لایه استفاده می شود. C فلوت ضخامتی مابین B فلوت و A فلوت دارد. این نوع فلوت بیشترین مصرف را در صنایع غذایی, دارویی, ساختمانی, الکترونیکی و شیمیایی دارا می باشد. تعداد فلوت ها در C فلوت ۳۹ عدد است. E فلوت کمترین ضخامت را در کارتن های در ایران جهت بسته بندی دارد و معمولا جهت تولید جعبه ها ی مواد غذایی و دارویی استفاده می شود. تعداد فلوت های E در یک فوت ۹۰ عدد است.
در حال حاضر مقواهای موج دار یا فلوت در ۳ اندازه نسبی نازک، متوسط و ضخیم و بطور استاندارد در ۵ اندازه ضخامت با نام های A,B,C,E&F تولید می شود .
کارتن تخم مرغ , کارتن تلویزیون , کارتن مواد غذایی , کارتن کیک و کلوچه , کارتن اسباب کشی , کارتن خرما , کارتن میوه از جمله مصارف انواع کارتن فلوت هستند.

کارتن لمینتی

کارتن لمینتی دارای ویژگی زیادی است از جمله اینکه باعث تسهیل در حمل و نقل گشته و نقش مهمی در حفظ کیفیت و کمیت محصول یا کالا دارد . بسته بندی شکیل و مناسب ، بنا بر آمارهای مختلف می تواند تا ۷۰ درصد در انتخاب محصول توسط مشتری تاثیر گذار باشد . این نوع کارتن با توجه به وزن کم و بازیافت پذیری آن ، مقرون به صرفه ترین انتخاب برای بسته بندی و حمل و نقل کالا محسوب می شود . بسته بندی مناسب همچنین باعث کاهش هزینه های نگهداری و حمل و نقل گشته و کیفیت بسته بندی را که نشان گر اهمیت محصول و محتویات درون بسته می باشد حفظ می کند . برای چاپ و طراحی این نوع کارتن ، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد .
لمینت کارتن:لمینت یکی از مهمترین مراحل خدمات پس از چاپ می باشد که نقش به سزایی در بسته بندی یک جعبه و یا کارتن فانتزی دارد نوع و کیفیت چسب لمینت در دوام و ماندگاری جعبه تأثیر زیادی دارد.
لمینت سرد :دستگاه لمینت سرد در صنعت کارتن سازی جهت سینگل ،کارتن ٣لا ،۵لا بِه وسیله چسب سیلیکات تا عرض های مختلف به صورت رول و شیت انجام میگیرد و در بعضی از محصولات بسته بندی به جای چسب سیلیکات از چسب سلفون و یا صحافی نیز استفاده میشود.

تفاوت کارتن لمینتی با کارتن معمولی :

تولید کننده کارتن می بایست مراحل چاپ و کارتن سازی را به طور مجزا انجام دهد به این معنا که تولید کننده کارتن لمینتی ابتدا طرح مورد نظر را روی مقوا توسط ماشین چاپ افست چاپ کرده و سپس اقدام به لمینت مقوای چاپ شده روی ورق کارتن می نماید و بعد از آن تازه وارد مراحل ساخت کارتن می گردد. در صورتی که در فر آیند تولید کارتن معمولی دستگاه چاپ فلکسو همزمان با مراحل کارتن سازی (دایکات و لب چسب) اقدام به چاپ طرح روی ورق کارتن می نماید که چاپ آن از کیفیت پایینتری برخوردار است و ضمنا عملیات لمینت از فرآیند تولید حذف شده و چاپ بر روی خود ورق کارتن صورت می گیرد که این امر باعث کاهش کیفیت طرح چاپی و استحکام کارتن می گردد.
از جمله مزیتهای کارتن لمینتی نسبت به کارتن معمولی (چاپ فلکسو) می توان به موارد زیر اشاره کرد:
استحکام بالاتر
کیفیت چاپ بالاتر
شکیل تر بودن کار
دقت بالاتر و در نتیجه کار بی نقص تر
و تنها مزیت کارتن معمولی نسبت به کارتن لمینتی , قیمت مناسب تر آن می باشد. اگر قیمت کارتن برای شما اهمیت زیادی دارد می توانید از کارتن معمولی استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ثبت سفارش

جهت ثبت سفارش فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به پارس کارتن ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب