انواع چاپ در بسته بندی

فهرست مطلب

چاپ افست چیست و در کجا کاربرد دارد؟

از این چاپ برای جعبه غذا و… استفاده می‌شود. در دستگاه چاپ افست از چهار رنگ آبی روشن، زرد، ارغوانی و سیاه استفاده می‌شود که از ترکیب شدن این‌رنگ‌ها، رنگ‌های مختلف تولید می‌شود. این نوع چاپ کیفیت بالایی دارد. چاپ افست برای تیراژ بالا بسیار مناسب و مقرون به صرفه است

چاپ فلکسو یا فلکسو گرافی

فلکسو گرافی شیوه چاپ با متریال انعطاف پذیر (کاغذ یا پلاستیک) است. به این صورت که طرح چاپی روی متریالی مشابه نگاتیو حک می‌شود و طرح روی غلتک قرار می‌گیرد. از این روش برای چاپ بسته بندی مواد غذایی، انواع کارتن‌ها و پاکت‌ها، بسته بندی نوشیدنی و… استفاده می‌شود. این نوع چاپ برای بسته بندی رستوران ها و فست فودها کاربرد فراوانی دارد و طرح مورد نظر را به خوبی نمایش می‌دهد. این نوع چاپ بسیار فوری و با کیفیت بالا انجام می‌شود. در حال حاضر چاپ فلکسو جزو بهترین، با کیفیت‌ترین و با دوام‌ترین روش‌های چاپ به شمار می‌رود

چاپ سیلک چیست؟

این نوع چاپ برای انواع بسته‌بندی جعبه و بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد. این چاپ از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
مراحل چاپ سیلک به این صورت است که ابتدا طرح مورد نظر به صورت شابلون تهیه می‌شود. معمولا جنس شابلون از پارچه مخصوص (توری یا ابریشم) است. سپس توری در یک قاب چوبی یا فلزی فیکس می‌شود. نقاطی از پارچه که طرح روی آن نیست با مواد مخصوص بسته می‌شود. حالا طرح مورد نظر برای چاپ آماده است. چاپ سیلک به صورت اتوماتیک و به وسیله دستگاه انجام می‌شود. رنگ مورد نظر روی آن قرار می‌گیرد و طرح چاپ می‌شود. این نوع چاپ برای تیراژ پایین مناسب است.
چاپ سیلک در دو رنگ و سه رنگ و تک رنگ قابل سفارش می باشد .

چاپ طلاکوب

یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های چاپ بسته‌بندی، چاپ طلاکوب است. در این نوع چاپ بسته بندی از ورقه‌هایی که به ورقه طلا معروف شده است برای چاپ برجسته استفاده می‌کنند. در صنایع چاپ و بسته بندی برای انواع کارت ویزیت، جعبه پاکت خصوصا جواهرات ،جعبه های کفش از چاپ طلاکوب یا نقره کوب استفاده می‌شود. این نوع چاپ جلوه خاصی به بسته بندی می‌دهد.
چاپ طلاکوب به دو روش سرد و گرم انجام می‌شود. برجستگی آن در روش سرد، کمتر از روش گرم است. برخلاف نام این روش، چاپ طلاکوب با رنگ‌های نقره‌ای، سبز، آبی، بنفش و… هم انجام می‌شود. این روش برای چاپ لوگو اختصاصی بسیار مناسب است. همچنین دقت و کیفیت آن بالا است. بسیاری از برندها برای بسته بندی مواد غذایی از این نوع چاپ استفاده و طرح اختصاصی خود را روی بسته بندی محصولات چاپ می‌کنند. این نوع چاپ برای بسته بندی رستوران های لوکس بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

جهت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ثبت سفارش

جهت ثبت سفارش فرم زیر را پر نمایید.

کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به پارس کارتن ميباشد | طراحی سايت و سئو توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب